Friday, December 3, 2010

suatu hari....

Assalammualaikum...
Pertandingan oh pertandingan~
huhu....ada 3 pertandingan yang aku nak masuk...
1. Pertandingan cat air bunga raya anjuran Balai Seni.
2. Creative Design anjuran  Campap
3. Wacomnye comptetition..

Yang dua tu mmg aku nak masuk...yang wacom tu...ade terbaca kat web wacom tula..tapi...cam susah jer..
yelah, aku pun baru je berjinak2 dengan wacom... There are many things that i should learn n practice... But as what they said, practice makes perfect. If I want to improve myself..I should starts from now..Am iI right?
InsyaAllah..if GOD willing, I will do my very best to enter this competition...

Alhamdulillah...Dengan semangat tahun ni...Bulan 9 aritu..aku menang dah Kuiz Agama anjuran CTU, UiTM shah Alam... Semuanya sebab jadi bidan terjunla..Last minit enter this quiz. Alhamdulillah...dari 19 team from different Fact, We won the Quiz...Syukur...

Secondly, Aku masuk Pertandingan Melukis "Facing The Climate" Anjuran The News Straits Times kat Ikano Power Center. Alhamdulillah...out of 45-50 participants, aku dapatla consolation prize. Dapat gak duit kan? Tapi....disebalik aku pertandingan ni..ade kisah best...

"Aten, sok cuk nak masuk pertandingan ni..kul 9am nak gerak from kampus".
"Okeh bebeh, sok aten tunggu kat pakgad!".

Lalu aku pun teringat kat si bepop sorang ni...ajakla dia...dah pesan kul 9am nak gerak. Tapi kul 9 bru bgun..Aiseh..Wisau dh...Jalan tatau, main redah je ni... Tapi takpe. Aku tau ade hikmah... Ermm.... dalam 9.30 bepop sampai. Kitorang pun pegilah. Dok tanya petrol pump, Petronas, sampai IKANO plak tanye kat mana tempatnye. Thanks sangat2 kat Bepop sebab dia jadi tukang tanya aku aritu..Hehe..! Luv kamu sabah!
Seterusnya...

Sampai tempat yang dijanjikan..Aku sorang je perempuan, Melayu plak tu. Dalam dekat2 kul 11 tu bru ramai...n semua mcm hebat2..org tua pun ade..Siap dengan peralatan drg..fuhh~! cuak beb!!
tepat kul 11, aku dh submit drawing aku..hihi..idea aku dalam drawing tu mcm ni...Ade sekumpulan penguin ni, pelik sebab unta ade kat tempat dorang. Dan disebabkan cuaca yang sangat panas, telah menyebabkan unta tu sanggup ke kutub untuk menyejukkan badan..hehe..tahla..idea aku diterima walaupun bukan untuk hadiah utama..But atleast...for the last minute decision....aku dapat!! Alhamdulillah...Syukur sangat!

Last skali, org tu suh tunggu kat tempat amik hadiah utk giving prizes ceremony.....aku dengan bepop n aten tak jmpa tempatnya. Sampai2 je...drg dh kemas brg..Haih....sedih gak time tu...cuma bila org tnya aku cakap je, tah..tak tau keputusan..

Esoknya.....

"Assalammualaikum, boleh saya cakap dengan ........ Awak pegi  mane yek semalam? Rugi tau, kalau tak dah masuk newspaper dh, Tahniahla yek, Awk dapat consolation prize!"

YeaAAHhhhhiiiii...eh silap!! YEaaahhhhuuUUuuu!!! aku menang! menari sakan aku dalam bilik..hihi...
Thank You Allah for giving the chance and ability.... ^_^

No comments:

Post a Comment