Thursday, December 16, 2010

dunia oh~ dunia

Assalammualaikum....lama dh rasanye tk update...bz sket sejak dua menjak ni. So, arini brula dapat melapangkan masa. Sini jela tempat aku nak meluahkan rasa... Sebab aku tak add sape2 melainkan sape nak follow..dipersilakan... =) kan?

Sekarang ni...aku rasa zaman dah makin banyk berubah...Untuk kebaikan ape salahnye kan? Aku bersyukur sangat..sekurang2nya aku dok uma ni...ade la serba sdkit belajar untuk memperbaiki diri sendiri... Kalau dulu..aku masa muda....pakai pakaian ketat...tapi bertudung...tak perasa lagi tau... Tapi bila dah makin dewasa, secara automatik, aku rasa nak berbah..sikit demi sedikit... Bermula dengan cuba untuk memakai baju berlengan panjang, then.... cuba untuk memakai pakaian yang lebih labuh melebihi paras punggung...

Alhamdulillah....Aku nampak sedikit demi sedikit perubahan... mmg badan aku pun dh berisi dari dulu..dulu maklumlah..bersukan, badan gagahlah sket....skang tak payah cakapla spare tayar banyak mana..hahha! InsyaAllah..aku akan cuba jaga apa yang dah aku pilih sekarang dan cuba untuk memperbaikkan lagi... Dalam hidup ni, pada pandangan aku la..ada dua jalan...Sama ada aku nak berubah jadi A atau terus jadi B.

Jadi sekarang aku pilih jalan A..... Dan mungkin orang akan terkejut degan perbahan aku...suatu hari nntla....Kita takkan berubah dengan sekelip mata jika nak jadi yang terbaik untuk-Nya....sebab banyak halangan dan dugaan yang kita kene tempuh...

Ikhlasnya, aku rasa rugi pada mereka-mereka yang sedari awlnya mempunyai ibu dan ayah yang kuat pegangan agama...Bagi aku, itu adalah platform untuk mereka menjadi anak yang soleh dan solehah... Tapi itu dinamakan hidup....Tak semua yang kita nak kita akan dapat dan tak semua yang baik itu dapat yang baik juga..kan?

Aku pernah cakap kat akak....kalau satu hari nnt aku berubah jadi mcm ni....mcmne agaknye?



Hihi...cutekan? gambar ni la...bukan aku..InsyaAllah..someday.....I Will....Akak kate kat aku..bagusla..Kalau kau jadi gitu. Teringat plak mcm mase sekolah agama dulu..Lebih kurang gni la pakaian aku... mudah2an aku berjaya untuk jadi muslimah....suatu hari nanti...sekarang pun dalam proses...Lagipun...tak elok kita menayang-nayang untuk berubah...berdosa plak nanti..dikatakan riak...jadi lebih baik kalau kita berubah secara perlahan-perlahan...Semoga aku sentiasa berada di dalam lindungan-Nya....Amin....

"Untuk menjadi jahat hanya memerlukan 1 saat sahaja, tetapi untuk menjadi Hamba-Nya...memerlukan masa yang sangat lama & banyak  dugaannya...."

No comments:

Post a Comment