Thursday, December 16, 2010

Result Peksa....

10 Disember 2010, Result Peksa UiTM, Puncak perdana.

Hari yang ditunggu2 oleh semua student uitm...nak amek result. Cam biasa, student portal...busy memanjang..Tapi yang bestnya, result keluar 1 day earlier before the exact date... It's soo unfair...yelah.. Dah kte 10hb, 10 hb la...ni ade yang dah tahu..Lagi berdebar bila result tu...macam2 status aku baca kat facebook budak2 ni..Ade yang epy..ada yang sedih..AKU????

macam2 dalam kepala otak ni..lulus ke? gagal ke? naik ke? tapi aku bersyukur sebab aku dah lalukan yang terbaik..nak undur masa pun tak dapatla...dah lepas..so, redha jela pe yang dapat..Sampai tak tdo...makan tak lena, mandi tak kenyang, tidur tak basah!

Esoknya...10 hb...lepas je solat subuh..aku trus ngadap laptop..checkla emel yahoo aku...INBOX= takde pun...HAMPA!.  Tergerak hati lk nak cek kat SPAM. Ade lak seketul mesej dari UiTM. PUUUUPPP!!!!
Alhamdulillah...Syukur sangat...dah buatyang terbaik..dan hasilnya juga sangat memuaskan...Aku target naikkan pointer..dan aku dapat jugak naikkan. Lega...

Tapi..aku sdih...untuk sorang kawan aku ni... Dia sedih sebb repeat 1 paper..Mungkin nni masanya Allah beri dia dugaan...dan dia harus terima..Aku tau kamu kuat bebeh! I'll always be there 4 u...


Kepada kawan2 yang lain...kita akan mengecapi kejayaan sekiranya kita berusaha...Allah sentiasa memberikan ganjaran kepada hamba-Nya yang berusaha..tapi kalau berusaha je tapi kita lupakan DIA pun tak guna jugakkan? Walaupun aku bukan tergolong dalam golongan yang mendapat DEKAN tapi aku percaya..jika kita berusaha..kita pasti akan dapat..akan dapat!! heheh~ Supaya satu hari nanti kita akan grad dengan keputusannya yang akn membanggakan parents kita, lecturer kita dan semua orang yang ingin melihat kejayaan kita... jadi mulai sekarang..misi aku...



"Get good grades, get great jobs so that I will get better life....InsyaAllah...."

3 comments: