Friday, December 17, 2010

Semuanya bermula dengan ABC....


Assalammualaikum...hihi...aku menulis lagi...tapi kali ni lain skitla...nak becerita tentang cita dan cinta....ahaks~ agak len bunyiknye..yela, mungkin agi org lain, umur yang bru nak masuk 22tahun ni belum cukup matang untuk berbicara soal hidup dan masa depan...But I think, it's not an offence 4 me to talk about this topic....

Semuanya bermula dengan A,B,C...
Aku di ajar untuk memilih cita-cita...
Aku ingin jadi itu, aku ingin jadi ini...
Tanpa tahu apa, siapa dan bagaimana...
Aku ingin jadi A,B,C!

Semuanya bermula dengan A,B,C...
Cita-citaku...
Cikgu, Doktor, Pelukis!!!
Ye!! Itu cita-citaku...
Makanya, hingga hari ini....aku masih mengejar cita-citaku...

Okeh!!
kembali...
Teringat masa darjah stu..kene isi borang ape tu....KAD 001.
Haha..ingat lagi!!
Time tu...baru darjah satu..1Orkid.
Mula2 dapa borang tu...aku isi kotak bahagian cita-cita.

1. Guru     2. Doktor    3. Pelukis

Jadi, setiap kli periksa...aku akan pastikan aku buat yang terbaik..Alhamdulillah..no 1 n no 2 sentiasa jadi target aku.... Nak capai cita-cita la katenye..

Alih2 darjah 6, 6 Mawar masa tu....UPSR dapatla 5A..siap masuk paper ni...

tahun 2000, surat khabar Utusan.


Sekolah menengah plak...nak cite sket ni...aku ske bersukan..ape je jenis sukan, aku akan masuk...hobi la katekan sebab dah biasa dari sekolah rendah lagi..Thanks to Cik Siti Aminah..Dia yang bawa aku masuk dalam dunia sukan ni...Time kat skolah menengah, aku dapat masuk TKC, Tunku Kurshiah College. Tahan 2 minggu je..Aku tak sanggupla dok boarding school ni...homesick...Biarla sekolah tu bagus mcmmana sekali pun..aku ttp taknak...Sebenarnya ade sebab aku takmo masuk skolah tu..hihi..biarlah rahsia.

Kemudian, aku dimasukkan semula ke sekolah terchenta..Convent Bukit Nanas Kuala Lumpur. Dunia aku hanyalah netball dan olahraga...Senang cita, aku mmg bahagia dengan life aku kat skola..Time tula...Sampaila form2 ke form 3 camtula...aku dah start ade problem sket. Sebab netball bukan puan Zamaliah pegang lagi. Arwah Cik Rahmah...(Al-Fatihah....) Time tu aku berbelah bagi..dengan training netball, dengan trining olahraga lgi sebab nak game dh... Time ni de sorang cikgu ni...dia jadi pengurusla...bukan nak kata apa....Aku dah bahagi masa antra olahraga degan netball tapi nak buat cmna kan...bila time game netball tu...on that day, aku dapat tahu..aku diggurkan dari team. So, kalu korang ditempat aku..agaknye ape korang rasa? Sama-sama turun training..Alih2 hanya sebab aku g gae olahraga, aku kne gugur dr team.. Bila ngah game, drg dok sebut2 kalau intan ade kan bagus..masalahnye, aku kecewa gak dengan team mates aku....takde sorang pun yang mampu pertahankan aku, backup aku...

Mungkin dorang takut dengan penurus kot? Jurulatih pun ak cakap pape..takpe, takde rezeki aku nak main....Aku pura-pura main neball sebab bilabalik uma mak mesti tnya...hati ni, hanya Allah je yang tauu....Jadi, untuk game TKC plak...k...ni lag satu cite ni....Dari game antara sekolah, peringkat zon, sampaila ke inter-zone, sekolah2 premier....aku main ni...dengan team aku...Alhamdulillah...menang johan..JOHAN... tapi bila sampai game Piala Tunku Najihah...aku training mcm nak rak...dengan geng2 lainla..tapi bila nak dekat, datang plak sorang pemain KL..PLayer KL siot..mestilah hebat kan???? so, position dia center...Jadi, aku pun buat jela latihan mcm biasa...sehari sebelum game, jurulatih bgtahula nama2 player...kira 7 peman utama la...aku bukan 1st SEVEN tu...kecewa tak? kalau korang kat tempat aku..mesti korang suka sangat kan? jadi...aku redha lagi untuk kali kedua...dalam hati... TAKPE INTAN, BUKAN REZEK KAU LAGI...

MASA GAME:
teruk gak kene blasah team kitorang..yang aku just simpanan ni...dok kat tepi padang jadi badut jela..lagi sekali..Ape korang rasa bila penyokong korang yang kebetulan sekolahktrg jadi tuan rumah ni...dok jerit.. "WE WANT INTAN!! WE WANT INTAN!!!" aku kat tepi? hnya mampu keluarkan air mata...Sampai puan norlela tnya, Intan, kenapa kamu tak main?? " Ntahla cikgu, saya bukan yang terbaik...saya bukan PlaYER KL kan????" mungkin jugak ak ni bukan PLAYER CBN...sbb tu aku tak layak beraksi di padang.... Lepas pada game tu....aku trus QUIT netball....aku taknak main lansung.....hidup aku hanya degan mARBLE_PULT and OLAHRAGA....Sebenarnya...aku mmg sangat2 terkilan dan kecik ati...

Sampaikan satu masa tu...Cik Rahimah panggil aku..dia kata...
" INtan, saya tahu awak marahkn saya, awk terasa sebabtak dapat main untuk CBN, Cikgu tau silap cikgu...Maafkan cikgu..."
Aku? Menangisla..takkan ketawa kan? Aku diam..* hmmmmm..tarik nafas panjang.....Telan air liur...
"Takpelah cikgu...saya faham..cuma saya kecil hati..tu aje. Apa guna saya training sama2 dengan kawan2 dari awal..tapi untuk TKC sy tak dapat main...sy tahu, sebasy rendah."

Motif? = RENDAH oke!! Kalau disebabkan alasan tu aku takleh lawan utk TKC, %^&^ oke!B
Bukan cik Rahimah ckp...tp pengurus yang ckp...takpela...Aku lega bila cikgu ckp minta maaf.....Dan aku sangat respect dia sebagai cikgu yang selama ni ajar aku netball...Semoga roh Allahyarhamah dicucuri Rahmat..Amin...


amek from mr. google =)
So, no more netball....
untuk sambungan...nextime okke??


2 comments:

  1. aiyyo~sedihnya cita cuk~be strong eh bebeh~kejar ABC~hehehe

    ReplyDelete
  2. hahha....bru sikit....ade lagi sambungan..neway...thanks bebeh~

    ReplyDelete